Сурова копривена супа

В момента цялата природа се съживява и всичко се разлиства и зеленее...
Месец април ми тръгна и на мен на "зелено" (не във финансовата област, а в хранително-вкусовата) ;) и реших да наблегна на повечко зелени храни - лапад, коприва, спанак, магданоз, салатки, целина и т.н.
Още повече, че в интернет пространстовото се завъртя една прекрасна инициатива наречена "Зелена вълна", чрез която холистичния нутриционист Надя Петрова призовата да включваме повече зелени храни в менюто си.
Е, "вълната" стигна и до мен...
Повече за инициативата може да прочетете тук:
http://natureinsider.com/green-wave/
http://natureinsider.com/2014/04/green-wave/

И така, подемам и аз инициативата и освен зелените смутита сутрин, зелени салати, си спретнах една чудесна супа...
Много ми се хапваше копривена супа... А само като си помисля, че като малка въобще не можеха да ме накарат да ям каквото и да било зелено и листно :)))

И така, дойде време за супата...

Продукти:
- 400 гр. коприва
- 2-3 стръка зелен лук
- 2-3 стръка зелен чесън
- 1/2 връзка магданоз
- орехи
- лимон на вкус
- зехтин
- хималайска сол
- вода 

Приготвяне:
1. Внимателно и с ръкавици измивате копривата, слагате я в подходящ съд за пасиране, добавяте топла вода (не гореща) на око и с пасатора я пасирате до нужната ви консистенция. Аз я оставих да се усеща леко. Добавяте вода, ако искате супата да е по-рядка. Пасирането и топлата вода премахват способността на копривата да "пари".

2 Когато сместта е готова, я прехвърляте в голяма купа и за момент я оставяте.

3. Нарязвате останалите зелени продукти на ситно, като за салата и ги добавяте към супата. Ако не желаете нищо да се усеша, а да стане всичко като крем супа, може да пасарите отново цялата смес до еднородна консистенция.

4. Овкусявате на вкус с лимонов сок, зехтин и  сол.

5. Когато я поднасяте, може да поръсите орехи отгоре, или други ядки или семена.

Бон апетит!



Коментари

Популярни публикации