Маслинени квадрати

Често ми се преяжда соленичко и често и не съм си в къщи... точно в този момент...
Затова измислих ето тези маслинени квадрати, защото много обичам маслини и защото квадрата е хубава, правилна форма... :) Лесно преносими са на работа, при пътуване...

Съставките лесно се намират:

натурални маслини (отделят се костилките)
овесени ядки на брашно смлени
ленено семе на брашно + цели семена

сусам цял
сусамов тахан
хималайска сол /само ако маслините са обезсолени/
зехтин
малко вода

Маслините се нарязват или смилат на дребно. Овесените ядки е за предпочитане да са финни, те се смилат на брашно. В купа се омесват маслините със смлените овесени ядки, целия сусам, и лененото брашно, което служи за спойка. Объркват се и към тези съставки се добавя по-малко сусамов тахан, зехтин и вода за по-лесно омесване. Трябва да се получи меко неронливо тесто. Добре е да опитате на вкус как е тестото и ако е нужно да се добави нещо.
Готовото тесто се смачква в плоска чиния, слага се в хладилник да стегне и после се нарязва на малки квадрати като питифурки. Много са удобни за домашен кетъринг или за намазване като пастет.

Коментари

  1. Здравейте,
    рецептата изглежда интересна, но може ли по-точни мерки. Опитах се да я направя, но стана много сухо, вие някаква течност слагате ли?
    Поздрави,
    Севелина

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Севелина здравейте!
      Благодаря Ви, че ми писахте и че ви е допаднала рецептата.
      Всичко правя на око и точни мерки не мога да дам в момента. Ако скоро ги направя пак, ще измеря количествата.
      По принцип сусамовия тахан омазнява и омекотява сместта, но ако се сложи повече от него, квадратите стават леко горчивички. На мен ми се е случвало и после се наложи да сложа стевия, за да балансирам вкуса. А за омекотяване може да добавите малко зехтин или шарлан.
      Успех и ако има нещо друго ми пишете :)

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации